פגיעה ברגשות: חברת ה'מטרו' בחילול שבת פומבי

    איתי גדסי 2 Comment on פגיעה ברגשות: חברת ה'מטרו' בחילול שבת פומבי

    זעזוע: בעיצומה של השבת חברת נת"ע, החברה הממשלתית שבונה את הרכבת הקלה (המטרו) בגוש דן פרסמה רשומה ברשת החברתית ובה תמונות יח"צ מהתקדמות העבודה תוך חילול שבת אסור ופוגעני. בפניות שהגיעו למערכת "קול חי" נמסר: "לא מספיק שמתבצעות עבודות בשבת ובחגי ישראל, האם יש מי שיטען שפרסום ברשת לא סובל דיחוי?". החברה בתגובה: "המנכ"ל הורה הערב להימנע מפעולות כאלו"

    העבודות ברכבת הקלה צילום: נת"ע
    12:43
    06.05.24
    אבי יעקב No Comments on שבדיה: הרב והשייח' גינו במשותף את פשעי השנאה והאנטישמיות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פגיעה ברגשות הדתיים והחרדים בישראל: חברת "נת"ע" המקימה את הרכבת הקלה במטרופולין גוש דן פרסמה רשומה ברשת החברתית וזאת בעיצומה של שבת קודש. רשומת הרשת כללה תמונות מהתקדמות העבודה ובה נכתב: "אחרי תקופת ההכנות, תחנת ארלוזורוב מערב בקו הירוק לקראת חפירת הbox העצום. עוד לפני החפירה, הנחנו אתמול את מסבכי הפלדה (13 טון לחתיכה..) הקורות שעליהן תונח הפלטה שתשמש כביש זמני, כדי לאפשר תנועת רכבים, גם בשעה שלמטה בעומק עשרות מטרים נבנה תחנת רכבת תת קרקעית".

    נת"ע – ראשי התיבות של נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ היא החברה האחראית על תכנון והקמת מערכת הסעת ההמונים של מטרופולין תל אביב. נת"ע הינה חברה ממשלתית וכפופה למשרד התחבורה וכתוצאה מכך מנועה מלעבוד בשבת, והוקמה במטרה לפתור את קשיי התחבורה של מטרופולין גוש דן. נת"ע מובילה מהפך בתחום התחבורה, באמצעות הקמת מערכת התחבורה הציבורית העיקרית של גוש דן. מערכת הסעת ההמונים הינה פרויקט התחבורה הגדול והמורכב ביותר שבוצע אי פעם במדינת ישראל.

    פניות רבות הגיעו למערכת "קול חי" על הפגיעה החמורה ברגשות הדתיים והחרדים בישראל. כזכור, בשבוע שעבר התחוללה סערה על העבודות ברכבת תוך כדי חילול מוחלט של יום השבת. יו"ר יהדות התורה ושר השיכון יצחק גולדקנופף שלח לשרת התחבורה מירי רגב מכתב שכותרתו "חילול שבת ברכבת ישראל", ובו ציין כי נודע לו על עבודות בשבת במסילת תל אביב. "זה לא פיקוח נפש, בהסכם הקואליציוני עם הליכוד סוכם כי עבודות אלו יופסקו". גורמים במשרד התחבורה מסרו לתקשורת בשבוע שעבר כי העבודות יימשכו בשל חשיבותן לכלכלה ולביטחון. אך למרות זאת נראה שבגופים הכפופים למשרד התחבורה עדיין לא הבינו את השינוי שחל בממשלה הכי דתית והכי קרובה למסורת ישראל מאז קום המדינה.

    מחברת נת"ע נמסר בעקבות הפרסום ב'קול חי': מנכ"ל נת"ע הורה הערב לעובדים להמנע מפעולות בשבת שאינן בגדר חירום.

    ממשרד התחבורה נמסר בעקבות פניית "קול חי": בעקבות הפוסט שפרסמה בטעות חברת נת״ע לאחר כניסת השבת. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא״ל (מיל׳) מירי רגב הורתה הערב מיידית לחברת נת״ע להמנע מפרסום כל הודעה בשבת. במקביל הודיעה השרה על חידוד ההנחיה לכל החברות והתאגידים הקשורים למשרד להמנע באופן מוחלט מפרסום בשבת של הודעות או פוסטים הקשורים לעבודות שוטפות של הגופים השונים.



    2 תגובות

    מיין תגובות